1. pl
  2. en

Moje zadanie polegało na stworzeniu serii zdjęć produktowych, przedstawiających biżuterię w nietypowy jak dotąd sposób. Zazwyczaj takie ozdoby przedstawiane są na jasnym tle, a kolorowa i radosna identyfikacja wizualna kierowana jest stricte do młodych dziewczyn. W tym przypadku wspólnie z klientem postanowiliśmy zrobić na odwrót, przedstawiając biżuterię w bardziej elegancki, tajemniczy, a nawet luksusowy sposób, celując

w nieco starszą grupę docelową. Taki styl bez wątpienia wyróżnia się na tle branży ozdób

ręcznej roboty, rzeczywiście przyciągając klientki głównie w wielu 20-40 lat,

co pozwoliło na poszerzenie grona odbiorczyń marki.

Miejski styl, surowość oraz dowcip to główne założenia dla konceptu marki niewielkiego barbershop'u w centrum Starogardu Gdańskiego. Projektując logo wzorowałem się na typowym stylu graffiti, dodając jednocześnie powiew świeżości w postaci jasnoniebieskiej barwy, oraz uwzględniając życzenie klienta o celowy błąd ortograficzny w nazwie. Całość branding'u oparta jest na surowym, szarym charakterze polskich blokowisk

z wielkiej płyty, których w Starogardzie nie brakuje, oraz na wyróżnieniu barbershop'u jako miejsca w którym można się zrelaksować, co sugeruje jasnoniebieska barwa. Celem było dotarcie z przekazem do młodych mężczyzn. Stale rosnąca liczba klientów lokalu potwierdza, że branding w nietypowym oraz odważnym

stylu doskonale działa na grupę docelową.

Głównym wyzwaniem w tym projekcie było stworzenie key visual'a, który będzie celnie komunikował największą zaletę nowej inwestycji klienta - strefę coworking dostępną dla każdego mieszkańca inwestycji. Graficzny podział pół na pół, połączony z brand visual'em marki, sugerujący przenikanie się sfery mieszkalnej ze sferą biurową, okazał się strzałem w dziesiątkę. Gdy key visual został zaakceptowany, przystąpiłem do kreacji ulotek, banerów oraz reklamy wideo, która była najbardziej wymagającym elementem. Zaprojektowałem wideo od konceptu, przez wybór oraz montaż klipów wideo, po własne nagranie lektorskie. Kampania odniosła sukces, o którym pisano na stronie Trójmiasta, do czego przyczyniły się moje kreacje.

Podchodząc do projektu dla Browaru Amber w pierwszych kroku podjąłem analizę dotychczasowych grafik na firmowych social mediach, a następnie zanotowałem ich mocne oraz słabe strony. Tak przygotowane notatki posłużyły mi do opracowania konceptu grafik spójnego z brand visualem marki, które jednocześnie w bardzo przejrzysty sposób komunikują oraz zachęcają do zapoznania się z produktami firmy. Tak stworzyłem zestaw grafik, które są spójne ze stylem wizualnych wcześniejszych realizacji, a jednocześnie wnoszą powiew świeżości i celnie uzupełniają komunikację marki, zwiększając w ten sposób

zaangażowanie na social mediach o 40%.

Każdy projekt graficzny to więcej niż estetyka - to historia opowiedziana obrazem, strategia zaklęta w formie

i emocje, które mają realny wpływ na odbiorcę. Wierzę, że kluczem do skutecznego designu jest połączenie kreatywności z analizą potrzeb klienta. Dlatego obok warstwy wizualnej skupiam się również na kontekście, spójności z identyfikacją marki oraz tym, jakie doświadczenie odbiorca wynosi z obcowania z projektem.

CASE STUDY

Znajdziesz mnie tutaj!

"A jakże! Referendum. Lud powie tak - znaczy tak. Powie nie - znaczy, że lud się pomylił. Niech się namyśli jeszcze raz." - Dmitry Glukhovsky, Metro 2033